Friday 19 February 2010

CoolBrands top 15 duurzame initiatieven

CoolBrands heeft de 15 beste duurzaamheids initiatieven van merken van dit moment geselecteerd. Hieronder vind je de selectie die nu wordt voorgelegd aan marketing professionals en coole consumenten.

T-Mobile GSM retour plan Je levert je oude GSM in, die wordt hergebruikt of gerecycled en de opbrengsten daarvan gaan naar een goed doel.

KIA
Duurzaam Innoveren, reduceren, compenseren. KIA ontwikkelt technologien waarmee auto's minder CO2 uitstoten, geeft KIA rijders tips om zuiniger te rijden en plant Jatropha struiken ter compensatie voor de CO2 die door KIA auto's in Nederland wordt uitgestoten.


Persil ECO Power
Persil ECO Power is gemaakt van 100% plantaardige bestanddelen en is daardoor 100% biologisch afbreekbaar. Het maakt geen gebruik van de petrochemische industrie waar wasmiddelen normaal gesproken van worden gemaakt.


IKEA
Accepteert alleen nog maar legaal hout uit verantwoord beheerde bossen.


HP
Heeft een nieuwe lijn printers geintroduceerd, het Eco Highlights label. De printers zijn voor 83% gemaakt van gerecyclede materialen.


Innocent
Maakt natuurlijke drankjes in een 100% recyclebare verpakking, gebruikt alleen maar ‘responsible ingredients’ en streeft naar zo min mogelijk vervuiling tijdens het productieproces.


The Body Shop
Verzorgingsproducten op basis van duurzame, natuurlijke ingrediënten, diervriendelijk gemaakt en met aandacht voor eerlijke handel.


Sony Ericsson
Greenheart mobiele telefoons zijn geproduceerd met een minimum aan schadelijke materialen.


Heinz Tomaten Ketchup
Bestaat uit puur natuur zongerijpte tomaten en het productie proces wordt steeds duurzamer waardoor ook de CO2 uitstoot wordt verminderd.


Sanex Zero%
Sanex Zero% bevat alleen die ingredienten die noodzakelijk zijn om je huid gezond te houden, niet meer en niet minder. De navulverpakking bevat 70% minder materiaal en is volledig recyclebaar.


Ariel Excel Gel
Wast op lage temperatuur schoon, zelfs op 15 of 20 graden.


Bosch
Heeft wasmachines ontwikkeld die een lage gradenknop hebben zodat je daadwerkelijk op 15 of 20 graden kunt wassen.


Siemens
Maakt apparaten om zonne-, wind- en waterenergie om te zetten in groene energie die consumenten kunnen gebruiken.


Chiquita
Chiquita hergebruikt materialen en afval van de ananas- en bananenproductie en garandeert een bepaald werk- en leefklimaat voor de boeren.


Douwe Egberts
Wil alleen nog maar 100% gecertificeerde koffiebonen voor al haar koffieproducten.


Wil je je eigen mening delen? Ga naar www.CoolBrands.org en doe mee aan de CoolSustainability verkiezing!

**********************
NOOT VOOR DE REDACTIE CoolBrands™ is een project van Maarten Schäfer en Anouk Pappers. Andere projecten zijn CoolBrandsHouse, CoolCharity, CoolTravel en CoolTravelForest. Porter Novelli verzorgt de communicatie en PR voor alle cool projecten. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Anouk Pappers (anouk@coolbrands.org) of met Maarten Schäfer (maarten
@coolbrands.org)


1 comment:

  1. Chiquita doet dan wel wat zij zegt, daar vertrouw ik wel op, maar ze vergeet te vertellen dat ze voor de verbouw van bananen het oerwoud op een verschikkelijke manier aan het vergiftigen is, ik vind niet dat Chiquita hier op deze lijst hoort.

    ReplyDelete